3.1 Der gives ikke fortrydelsesret for aftaler om personbefordring, jf. forbrugeraftalelovens § 1, stk. 4, nr. 4
3.2 Såfremt billettypen tillader ændringer, kan en billet ændres til en anden afgang med Molslinjen indenfor gyldighedsperioden. Det er ikke muligt at ændre returbilletter så begge rejser får afgang fra samme landsdel. Bemærk: Ændrer man sin billet til en anden billettype, eksempelvis fra Lavpris billet til Flex billet, er det fortsat billetbetingelserne fra den oprindelige billet, der gælder for den ændrede billet.
3.3 Såfremt billettypen tillader ændringer, er det muligt at ændre sin billet fra én transportform til en anden ved at henvende sig til Molslinjen på tlf. 70 10 14 18 eller ved personligt fremmøde. F.eks. kan en billet til en ”Lav bil” ændres til en billet til ”Høj bil”, en ”Gående” billet kan ændres til en ”Lav bil” billet, og så fremdeles. Såfremt den nye billet koster mere end den oprindelige, betales differencen. Det er ikke muligt at få udbetalt en negativ difference.
3.4 Molslinjen A/S forbeholder sig ret til at opkræve ekspeditionstillæg på DKK 100 for køb og DKK 150 for ændring af billetten via telefon eller ved manuel ekspedition i havnene.
3.5 Er du ved en fejl kommet til at dobbeltbooke (købe to ens billetter til den samme afgang), kan du få den ene billet refunderet ved at skrive til kundeservice@molslinjen.dk INDEN planlagt afgang. Refunderingen forudsætter, at begge billetter er købt med højst 10 minutters mellemrum til samme afgang.
3.6 Lavpris billet er gyldig op til 1 måned fra den oprindelige rejsedato, og kan mod gebyr samt betaling af en eventuel prisforskel ændres frem til det bestilte afgangstidspunkt. Lavpris billet kan ikke refunderes. Der er et varierende antal Lavpris billetter til rådighed på de forskellige afgange, og Lavpris billetterne sælges efter først til mølle princippet.
3.7 Flex billet er gyldig op til 1 måned fra den oprindelige rejsedato, og kan mod betaling af en eventuel prisforskel ændres online uden gebyr frem til det bestilte afgangstidspunkt. Flex billet kan ikke refunderes. Der er et varierende antal Flex billetter til rådighed på de forskellige afgange, og Flex billetterne sælges efter først til mølle princippet.
3.8 Standard billet er gyldig op til 3 måneder fra den oprindelige rejsedato, og kan ændres og/eller refunderes frem til det bestilte afgangstidspunkt. Standard billet kan ændres online uden gebyr. Ved refundering beregnes et gebyr pr. booking på 20 % af billettens pris, dog mindst DKK 100, som modregnes i tilbagebetalingsbeløbet.
3.8.1 Standard billet turkort er gyldige i 12 måneder fra købsdatoen. Ubenyttede billetter på turkortet kan efter kortets udløb refunderes i op til 12 måneder mod et gebyr på DKK 100 pr. kort. Ved refundering afregnes brugte ture på kortet til aktuel listepris for det pristrin, det oprindelige køb ville have opnået. Sammen med refunderingsgebyret fratrækkes dette beløb den oprindelige købspris.
3.8.2 Standard billet til bus er gyldig op til 3 måneder fra den oprindelige rejsedato, og kan ændres frem til det bestilte afgangstidspunkt. Billetten kan refunderes frem til det bestilte afgangstidspunkt efter følgende regler: Afbestilles billetten mere end 14 dage før det bestilte afgangstidspunkt, beregnes et refunderingsgebyr pr. booking på 20 % af billettens pris, dog mindst DKK 100, som modregnes i tilbagebetalingsbeløbet. Afbestilles billetten mindre end 14 dage før det bestilte afgangstidspunkt, refunderes 50 % af billetprisen.
3.9 Business BlueClass billet er gyldig op til 12 måneder fra den oprindelige rejsedato, og kan frit ændres eller refunderes uden gebyr i hele denne periode.
3.9.1 Business BlueClass turkort er gyldige i 12 måneder fra købsdatoen. Det er ikke muligt at forlænge levetiden for turene på kortet. Turkortet indeholder automatisk pladsreservation for personbil eksklusiv eventuel anhænger til enhver afgang i kortets gyldighedsperiode. Benyttes turkortet mindre end 5 minutter før ordinær planmæssig afgang bortfalder den automatiske pladsreservation, og vi kan i så fald ikke garantere, at du kommer med på den pågældende afgang, da færgen kan være ved at gøre klar til afsejling. Business BlueClass turkort kan refunderes indtil 12 måneder efter udløbsdatoen. Ved refundering afregnes brugte ture på kortet til aktuel listepris for det pristrin, det oprindelige køb ville have opnået. Dette beløb fratrækkes den oprindelige købspris.
3.10 Eventuelle ekspeditionstillæg refunderes ikke og modregnes i tilbagebetalingsbeløbet. Refundering kan alene ske via email til kundeservice@molslinjen.dk. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter at rederiet har kontrolleret, at betingelserne for at få billetten refunderet er til stede.
3.11 For pakkerejser købt via andre virksomheder end Molslinjen A/S skal kundens eventuelle ret til fortrydelse, ændring eller refusion gøres gældende direkte overfor den pågældende udbyder.