Kom godt ombord

Find vej til færgen - Mødetid - Handicapbiler

Covid-19

MOLSLINJEN sætter alle billetter fri

Sådan skal du forholde dig, hvis du har bestilt en rejse med MOLSLINJEN i perioden fra den 23. marts frem til og med den 13. april. 

Regeringens udmelding om yderligere 14 dage med restriktioner får nu MOLSLINJEN til at frigive alle billetter fra den 23. marts og frem til og med den 13. april.

Det betyder, at på alle ruter vil billetter blive sat fri, så de uden gebyrer kan ombookes til en afgang på et hvilket som helst tidspunkt resten af året.

Billetter købt på betingelser, som giver mulighed for refundering af billettens pris, vil stadigt kunne refunderes. 

Så længe der er restriktioner på grund af COVID-19, vil billetten kunne ændres flere gange uden ændringsgebyrer.

Placeres billetten på en afgang, som er dyrere end den oprindelige, skal der som sædvanligt betales for prisforskellen.

Husk at din billet skal ændres inden oprindeligt afrejsetidspunkt.

Du kan ændre din billet nemt og hurtigt her.

Hvis billetten er købt på en dato efter ovenstående periode, er vores normale forretningsbetingelser gældende. Dem kan du læse mere om her

COVID-19

Vigtig information i forbindelse med COVID-19

MOLSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19. 

MOLSLINJEN gør alt for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til at inddæmme smitten af coronavirus, så du føler dig så tryg som overhovedet muligt på overfarten.

Det gør vi blandt andet med disse tiltag: 

  • Passagerer med særlige behov kan få lov til at opholde sig i deres bil på vogndækket på skibet. Ønsker du at blive i bilen under overfarten, skal du trykke "Hjælp" ved check-in og aftale det med personalet. Uden aftale ved check-in, er det ikke tilladt at blive i bilen. Passagerer på vogndækket vil på overfarten kunne købe lidt forfriskninger fra vores salgsvogn. Dette gælder kun på Express 2.

  • Alle passagerer fordeles i zoner. Derudover er hvert andet bord spærret af på færgen for at sikre, at der er den nødvendige afstand imellem passagererne.

  • Over alt er der skilte, som minder om at holde afstand. 

  • Vi henstiller alle kunder til at bruge trådløst Dankort eller MobilePay ved betaling af varer.
  • På alle overfarter er rengøring prioriteret ekstra højt hos besætningen. 

  • Ved udkald på færgen, beder teamlederen desuden alle passagerer om at holde afstand og tage de nødvendige forholdsregler.

  • Restauranten er lukket ned, men Provianten og BARISTA’s holder stadig åbent. I Provianten og BARISTA’s er der sat afstandsmarkører op. Der er også opsat beskyttelsesskærme i plexiglas, som er foran alle kasser for at beskytte besætning og passagerer. Alt mad sælges indpakket eller er placeret bag afskærmning. Service er fjernet fra disken og udleveres af personalet.

Vi følger selvfølgelig udviklingen af coronavirus tæt og gør mere, hvis det bliver nødvendigt.

Kontakt os

Vi hjælper gerne!

Vi er her! Har du spørgsmål til din reservation, så husk, at vi er klar til at hjælpe dig.

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@molslinjen.dk eller ringe på telefon 70 10 14 18 i vores åbningstid som er mandag–torsdag 9.00–18.00, fredag 09.00-17.00, lørdag 07.00–13.00 og søndag 11.00–19.00.

Vores Facebook er desuden bemandet alle hverdage mellem 8.00-16.00.

Kom godt ombord

Mødetider

Der er plads til alle ombord på MOLSLINJEN, og vi glæder os rigtig meget til at byde alle velkommen på verdens største hurtigfærger.

Her kan du se, hvornår du senest skal være checket ind på havnen for at komme godt ombord.

Herunder kan du se, hvornår du senest skal være checket ind på havnen for at være garanteret plads ombord på MOLSLINJENs hurtigfærger.

  • Business BlueClass: 5 min
  • Standard-, Flex- og Lavpris-billetter: 10 min
  • Gående passagerer: 10 min
  • Elbillister, der har reserveret opladning om bord: 20 min
  • Sættevogn, forvogn og vogntog: 20 min
  • Gående passagerer, der har behov for særlig assistance: 30 min
  • Køretøjer over 2,95 meter i højden, indtil 3500 kg.: 10 min
  • Løstrailere og anhængere: 30 min
  • Handicapbiler: 30 min
  • Motorcykler: 10 min
  • Busser: 15 min

Ved senere check-in bortfalder din pladsreservation. Herefter sker overførsel og ombordkørsel i den rækkefølge, der bliver ledig plads

Fremmødetiderne regnes ift. den planlagte afgangstid i fartplanen. Disse frister gælder også såfremt færgen er forsinket, medmindre andet oplyses specifikt ifm. den pågældende afgang.

Alt det praktiske

Handicapbiler & dårligt gående

På MOLSLINJENs hurtigfærger vil vi gerne tage særligt hensyn til passagerer med handicap eller er dårligt gående. Det gør vi ved at placere bilerne, så der er lettere adgang til passagerdækket.

 

Handicapbiler
Ønsker du, at din bil bliver placeret, så du har bedst mulig adgang til passagerdækket, kan du booke din billet til personbil online fra 199 kroner her.  (Rejser du som handicapbillist i et større køretøj, gælder priserne for alm. personbil også) 

Dernæst skal du venligst ringe til os på telefon 70 10 14 18 og oplyse, at du ønsker en plads med bedst mulig adgang til passagerdækket.

I forbindelse med din rejse bedes du desuden, af hensyn til ombordkørslen på færgen, venligst checke ind på havnen senest 30 minutter før afgang.

Dårligt gående
Ankommer du som gående passager til havnen, og har du brug for hjælp til at komme godt ombord, bedes du kontakte os på telefon 70 10 14 18 senest dagen før din rejse.

Ønsker du at blive hjulpet af/på hurtigfærgen af din egen medhjælper, kan denne få et midlertidigt boarding card i billetkontoret på Odden eller i Aarhus.  

I forbindelse med din rejse bedes du venligst checke ind på havnen senest 30 minutter før afgang.

Betal uden kreditkort

Du kan betale med PayByPlate og BroBizz

Du har mulighed for at betale med både PayByPlate og BroBizz på MOLSLINJEN.

Med PayByPlate kan færgens betalingsanlæg scanne din nummerplade og automatisk trække betaling for overfarten. Alle billettyper kan betales ved hjælp af PayByPlate, og det er muligt at booke på forhånd. 

Rejser du med BroBizz kan du ikke reservere på forhånd, men til gengæld bliver du tilbudt at rejse på Business BlueClass. 

Er du ikke allerede tilmeldt PayByPlate eller BroBizz, kan du gøre det hos BroBizz.

Sådan betaler du med PayByPlate
Du kan betale alle billettyper med PayByPlate, men kører du til havnen uden at have bestilt billet på forhånd, bliver du tilbudt at rejse på Business BlueClass.

Når du reserverer på forhånd og betaler med PayByPlate 
Du kan i ro og mag forhåndsbooke den billet og afgang, der passer dig bedst, og betale med PayByPlate. Ved online booking skal du indtaste nummerpladen på den bil, du rejser med. Så kan MOLSLINJEN se, om du har en aftale med PayByPlate og tilbyde dig at betale med nummerpladen.
Når du ankommer til havnen og kører til betalingsanlægget, scanner automaten selv din nummerplade og finder reservationen. Du skal tjekke ind senest 10 minutter før afgang.

Når du betaler med PayByPlate uden reservation
Hvis du kører direkte til færgen uden at have booket på forhånd, bliver du tilbudt en Business BlueClass billet. Med den billettype skal du tjekke ind senest 5 minutter før afgang, og bruge banen markeret "Business BlueClass".

BroBizz
Det er ikke muligt at reservere på forhånd, når du rejser med BroBizz. Du bliver tilbudt at benytte Business BlueClass, når du bruger din BroBizz på MOLSLINJEN. Seneste tjek ind er 5 minutter før afgang, og du skal bruge banen markeret "Business BlueClass".

Parkering

Der er mulighed for at parkere på alle MOLSLINJENs havne mod betaling.
Ved at benytte kreditkort ved ankomst registreres din parkering. HUSK at tjekke ud når du afhenter din bil.
Parkeringstakst ved betaling i automaterne er:
Aarhus/Odden:
1 time: 15 kroner
1 døgn: 120 kroner
7 døgn: 400 kroner
30 døgn: 1.200 kroner
Ebeltoft:
1 time: 12 kroner
1 døgn: 120 kroner
7 døgn: 400 kroner
30 døgn: 900 kroner
Automaterne modtager Dankort, Visa, Mastercard og Eurocard. Der kan desuden betales med Mobilepay.
Betal din parkering hurtigt og nemt med ParkMan app'en, som du henter her.
Betaler du med kreditkort eller ParkMan betales kun for den parkerede tid. HUSK at tjekke ud når du afhenter din bil.
Ved manglende/glemt udtjekning bliver dette udført mod et gebyr på kr. 125

 

Find vej til færgen

Aarhus
Hveensgade 4, 8000 Aarhus C, Danmark

Ebeltoft
Færgevejen 60, 8400 Ebeltoft, Danmark

 

Odden
Oddenvej 388, 4583 Sjællands Odde, Danmark