Sejl trygt med Molslinjen

Kom godt i havn

Sejl trygt med os

Hvad betyder covid-19 for din rejse?

MOLSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19, så du kan få en god rejse over Kattegat. 

Situationen med COVID-19 betyder, at MOLSLINJEN har tilpasset kapaciteten.  

Hvilken indflydelse corona-situationen derudover har for din rejse, kan du finde svar på herunder. 

Rejselysten er tilbage!

Tryghedstiltag

Danmark er i gang med at åbne – og det betyder flere mennesker med færgerne. Vi har tilpasset kapaciteten ombord på hver afgang – og det betyder, at der ér plads, hvis det er vigtigt at få en plads med lidt afstand. Her kan besætningen altid hjælpe.

Med flere mennesker på færgerne kræver det, at alle er gode til at hjælpe hinanden og give plads. Under din rejse beder vi dig følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger og de generelle råd for at forebygge smitte samt tage hensyn til de andre rejsende på overfarten.

Ombord har vi sat afstandsmærkater op, hvor der også er fokus på hygiejne og på afspritning. Spritstationer til fri afbenyttelse er flere steder på alle vores færger.

Derudover er der sat skærme op som beskyttelse for dig og besætningen, og vi styrer ”trafikken” omkring vores buffet, hvor sprit og handsker er faste indslag på menuen. På bordene har vi klæbet menukort, som ikke længere skal gå fra hånd til hånd.

Sådan kan vi alle hjælpe hinanden med at få en god og tryg oplevelse ombord.

Vigtig information

Bliv i bilen under overfarten

Sådan skal du forholde dig, hvis du er i en særlig risikogruppe. 

Har du et særligt beskyttelsesbehov i forhold til COVID-19, er det undtagelsesvist muligt at opholde sig i bilen under overfarten. Du kan blive i bilen, hvis du er syg, er smittet med COVID-19 eller er i en særlig risikogruppe på grund af helbred eller alder.

Du kan få lov til at opholde dig i bilen på vogndækket enten ved at anmode om en plads, når du booker din billet, eller ved at ringe til kundeservice på 70101418. Har du allerede booket billet, kan du tilføje det til din reservation på hjemmesiden under "Ændre billet". 

Har du valgt ’Bliv i bilen’, skal du være checket ind i havnen senest 15 minutter før afgang. 

Vær opmærksom på, at det på intet tidspunkt er tilladt at forlade bilen under overfarten uden at henvende sig til besætningen. Det gælder alle passagerer i bilen.

Pladsen på vogndækket er begrænset, og du skal være opmærksom på, at vogndækket ikke er et behageligt sted at være, hvis der er køligt eller søgang.

Har du inden ombordkørsel ikke booket ”Bliv i bilen”, skal du opholde dig på passagerdækket under overfarten.

I tilfælde af dårligt vejr forbeholder vi os retten til at annullere din reservation til at blive i bilen på vogndækket.

Den gode turist

Din indsats gør en forskel

Når solen titter frem, og sommerferien er i gang, kan den sunde fornuft hurtigt gå i glemmebogen. Men du skal huske, at myndighedernes anbefalinger naturligvis også gælder, når du er på tur rundt i Danmark.

Den gode turist:

  • tager hensyn og giver plads
  • husker god håndhygiejne
  • undgår store forsamlinger
  • finder nye spots og gemte perler, hvor der er færre turister.

Så pak sandalerne, solcremen og den sunde fornuft.

Vi ønsker dig en rigtig god sommer.

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@molslinjen.dk eller ringe på telefon 70 10 14 18 i vores åbningstid som er mandag-lørdag 08.00-18.00 og søndag 09.00-18.00. 

Vores Facebook er desuden bemandet alle hverdage mellem 08.00-16.00.