Sejl trygt med Molslinjen

Kom godt i havn

Tryghedstiltag på færgen

Sammen bekæmper vi corona ombord!

I coronatider er din sundhed og tryghed vores allerhøjeste prioritet. Alle MOLSLINJENs færger har fået certifikatet ”SafeGuard” af Bureau Veritas, og det betyder, at færgerne lever op til en række strenge krav, der mindsker smitterisikoen ombord. 

Herunder kan du læse om vores tryghedstiltag og om hvordan du forbereder dig på rejsen. Så får du den bedst mulige rejseoplevelse, og hjælper os med at hjælpe dig! 

Tryghedstiltag

  • Øget hygiejne og afspritning

    Vi har indsat ekstra personale, der sørger for at afspritte alle overflader mellem afgangene. På færgen er der opsat spritstationer til fri afbenyttelse.
  • Brug af mundbind

    Der er krav om brug af mundbind for både passagerer og besætning. Mundbindet skal bæres under hele overfarten og må kun tages af kortvarigt for at spise og drikke.
  • Afskærmning mellem pladserne

    Gennemsigtige skærme mellem pladserne hjælper med at hindre spredning af bakterier og virus
  • Uv-bestråling dræber vira

    Ved at uv-belyse luften i ventilationsanlægget dræbes luftbårne vira og bakterier
  • Mulighed for at blive i bilen

    Hvis du har et særligt behov for beskyttelse, kan du booke en overfart, hvor du bliver i bilen undervejs.
  • Færre passagerer ombord

    Vi sælger ikke alle pladser ombord. På den måde bliver det nemmere at holde afstand.

Krav om mundbind i den kollektive trafik

Husk mundbind

Myndighederne har gjort det obligatorisk at bære mundbind i den kollektive trafik. Det gælder også på MOLSLINJENs færger.

Du skal derfor have dit eget mundbind med, som du skal have på, når du bevæger dig rundt på færgen. Du skal bære dit mundbind under hele overfarten, men du må gerne kortvarigt tage det af, når du skal spise eller drikke - husk dog at få mundbindet på igen bagefter. Du kan også købe mundbind ombord på færgerne.

Kravet om mundbind gælder ikke for børn under 12 år, for personer med åndedrætsbesvær, nedsat bevidsthedsniveau, eller personer med fysiske eller mentale svækkelser, som gør, at de ikke selv kan fjerne mundbindet.

Tryghed i luften

Uv-kanon dræber virus ombord

For at gøre rejsen med MOLSLINJEN ekstra tryg, har færgerne taget et nyt våben i brug: Ultraviolet belysning af luften i færgernes ventilationsanlæg, der dræber virus og bakterier i luften.

Uv-bestrålingen i ventilationen er en meget effektiv måde at forhindre spredning af virus ombord.

Sammen med tiltag som grundig hygiejne, bedre plads ombord samt krav om at bære mundbind, bliver rejsen ekstra tryg for alle.

 

Tilbud til dig med et særligt behov

Bliv i bilen under overfarten

Hvis du har et særligt beskyttelsesbehov i forhold til covid-19, er det undtagelsesvist tilladt at opholde sig i bilen under overfarten. Du kan for eksempel blive i bilen, hvis du er syg, er smittet med covid-19 eller har et særligt behov for at være ekstra skærmet. 
Hvis du vil booke en rejse, hvor du bliver i bilen, så vær opmærksom på at:

  • Du skal anmode om en plads på forhånd. Det gør du, når du booker din billet online, eller du kan ringe til kundecenteret på telefon 70101418. Du kan også tilføje bilopholdet til en allerede købt billet ved at ændre din billet på hjemmesiden.
  • Når du har booket en rejse, hvor du bliver i bilen, skal du være checket ind i havnen senest 30 minutter før afgang
  • Det er på intet tidspunkt tilladt at forlade bilen under overfarten uden at henvende sig til besætningen. Det gælder alle passagerer i bilen.
  • Pladsen på vogndækket er begrænset, og du skal være opmærksom på, at vogndækket ikke er et behageligt sted at være, hvis vejret er køligt eller der er søgang. I vinterperioden kan det være godt at medbringe varm kaffe og et tæppe til opholdet i bilen.
  • I tilfælde af dårligt vejr forbeholder vi os retten til at annullere din ”bliv i bilen”-reservation.
  • Medbring mundbind i tilfælde af, at det bliver nødvendigt at forlade bilen

Ændrede rejseplaner?

Ryk billetten til en valgfri afrejsedag

På grund af den tilspidsede corona-situation udvider MOLSLINJEN den periode, som du kan ændre din billet i. I stedet for at rykke billetten op til én måned frem, kan du nu flytte din billet til en hvilken som helst anden afgang i 2021 - eneste betingelse er, at billetten er købt inden d. 31. marts 2021. 

Det betyder, at du roligt kan booke din rejse uden fare for, at rejsen går tabt, hvis dine planer ændrer sig. Får du alligevel ikke brug for rejsen, kan du ændre til en hvilken som helst anden afgang i 2021. Du skal bare ændre billetten inden det planlagte afrejsetidspunkt.

Det koster vores sædvanlige ændringsgebyr samt den eventuelle prisforskel mellem oprindelige billet og ny billet.

Få svar på dine spørgsmål

FAQ

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@molslinjen.dk eller ringe til vores kundecenter på telefon 70 10 14 18 i vores åbningstid som er mandag-lørdag 08.00-18.00 og søndag 09.00-18.00. 

Vores Facebook-side er desuden bemandet alle hverdage mellem 08.00-16.00.